Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2018

Av Catharina - 16 mars 2018 16:17

Igår var min gamla assistent här hos mig på besök. Hon hade med sig sin son som bara är några månader. Han heter Liam. Jag har saknat henne och hon har jobbat hos mig i flera år. Jag fick av henne en jättefin orkidee.

Idag ska jag gå till Kungsmässan och köpa ostbricka för imorgon kommer min vän Caroline på besök.


Av Catharina - 15 mars 2018 13:53

 Idag finns det folk som inte tror att förintelsen har varit. Men de har fel. Vi får alldrig glömma att många människor mördades. De som var med som överlevde håller på att dö men det finns vittnen. Man kan läsa om det i böcker. Det finns en bok som heter Anne Frank som är om en flicka som var judinna. Hon var i ett koncentrationsläger.  

Av Catharina - 14 mars 2018 21:34

Din nåd är dyrbar och Gud

Din nå-å-å-åd,

Din nåd är dyrbar och Gud

Din nå-å-å-åd. Du är livets källa.

I ditt ljus ser vi ljus

Du är livets källa

I ditt ljus ser vi, ser vi ljus

Av Catharina - 12 mars 2018 18:38

En kvinna som heter Luise har skickat ett mejl till mig och frågat om jag kan läsa hennes bok. Den heter Skuggvinter och är en spännande roman. Jag ska fråga om den finns på biblioteket. Hon vill att jag skriver om den boken på bloggen.

Av Catharina - 12 mars 2018 16:46

I lördags var det final i Melodifestivalen och jag tittade på det. Jag somnade men jag vet att Benjamin Ingrosso vann. Jag frågade min kompis Pernilla om hon ville komma och se på det med mig men hon har lunginflamation. Jag ber för henne. Jag frågade en annan kompis som heter Caroline men hon skulle träffa en annan kompis. Nu är det spännande att se hur det går för Ingrosso i Eurovision. Ingrosso är son till Pernilla Wahlgren och en man från Italien.

Av Catharina - 7 mars 2018 15:12

Nu har jag varit på psyk. Läkaren är en kvinna från Polen och hon är jätteduktig. Jag åkte Resam men jag gick hem. Ikväll ska jag gå till Kungsbacka kyrka och de har en kurs som jag är med på. Den handlar om kvinnor i Bibeln. Pappa kommer kanske till kyrkan men han är inte med på kursen.

Jag har sett på Projekt Runaway nu och det är bra.

Av Catharina - 5 mars 2018 18:34

Idag har jag klippt mig på salong Det händer i Kungsbacka. Jag känner de som jobbar där för jag har gått där i flera år. Mina systrar och min mamma klipper sig också där.

Efteråt var jag på Kungsmässan och köpte ett pannband. Jag köpte också två böcker på bokrean. Böckerna heter Den store Gatsby och Drottningens juvelsmycke. Jag ser framemot att läsa dem för de är nog väldigt bra. Har ni läst dom?

Av Catharina - 4 mars 2018 16:18

Igår var jag i Göteborg på bio med Martin. Vi sår en film som heter Euforia och den var bra men lite tung.

När jag väntade på färdtjänst fick jag veta att dom inte kunde komma. Jag tog pendeltlåget istället och det gick jättebra. Att gå från Lisebergstationen gick jättebra och jag är så tacksam för det. Martin och jag ville fika innan filmen men vi hann inte. På hemvägen åkte jag också pendeltåg.

Idag jar jag bara duschat och sett på tv. Vad gör ni idag?

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards