Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under maj 2019

Av Catharina - 22 maj 2019 15:40

I går kväll var jag på möte i Tölö församlingshem. Jag är med i kyrkofullmäktige och de känns väldigt viktigt att bestämma om Svenska kyrkan. Jag träffade Christina och Lena och Eva som har varit min assistent. Vi träffade också Per som är präst. Vi pratade om ett bårhus som dem har byggt brevid Tölö kyrka. Vi pratade om att kyrkan kanske ska sälja mark till ett byggföretag som vill bygga bostäder. Men det är inte klart. Jag åkte hem tio i nio och det var Kent som körde både dit och hem.. Innan jag åkte kollade jag på bårhuset och det var fint. I dag sk ajag gå till Kungsbacka kyrka och det är Krister som är präst. Jag pratade med pappa om han ska komma idag men han har inte tid.    

Av Catharina - 21 maj 2019 14:14

Idag har jag en jättefin outfit,en nudefärgad kortärmad tröja med spets på. Jag har ett par leopardbyxor.

Ikväll skall jag åka till Tölö kyrka.Vi skall ha möte med kyrkorådet. Vi skall vara i församlingshemmet i Tölö. Jag kommer att träffa Lena. Vi pratade med varandra i telefon igår.

Av Catharina - 20 maj 2019 15:08

  1. Denna bok är väldigt bra.

Den handlar om förlagshuset Lytton. Det är en historisk roman och jag älskar historia. Det är andra delen av en trilogi.


Celia Lyttons vackra, bortskämda tvillingdöttrar Adele och Venetia växer upp med världen för sina fötter. Men efter 20-talets bekymmerslösa liv i ”swinging London” börjar orosmolnen hopa sig. Venetia ser sig själv förödmjukad och avvisad i vad som skulle vara det perfekta äktenskapet. Adele blir så småningom fast i ett krigshärjat Paris med sina två små barn. Starka och envisa Celia, som fört förlagshuset Lytton till sådana framgångar, står inför nya utmaningar – hela hennes stora familjs lycka står på spel. Med humor och stark psykologisk insikt skildrar Penny Vincenzi livet kring ett engelskt förlagshus under 1900-talets första decennier. Historien om familjen Lytton är en briljant underhållningsroman, full av dramatik och tragik, passionerad kärlek och svartsjuka. Detta är den fristående fortsättningen på Ingen ängel. ”...yrkesskickligheten och energin i hennes böcker är säkert orsaken till att hon lämnar sina konkurrenter på området långt efter sig när det gäller försäljningssiffror.”


Bildresultat för celias döttrar

Av Catharina - 19 maj 2019 18:03

Jag har haft en fantastisk dag i Varlakyrkan. Victor var präst och det var mässa. Jag tog nattvarden.

Christina var där och gratulerade mig i efterskott för att jag fyllde år för två veckor sedan.

Efter mässan frågade jag prästen om han har någon favoritbok i Bibeln och han sa Daniels bok och Johannes brev.

Jag sa att min är Uppenbarelseboken.

Efter kyrkan var jag på promenad.

Jag satt ute på grillplatsen.

Jag träffade Mikaela min granne.



Av Catharina - 18 maj 2019 16:25

Igår var det Norges nationaldag 17 maj och det var ett program på SVT om den norska drottning Sonja. Jag såg det.

Min assistents man är norsk. Jag sa att min brors dotter ska heta Ingrid och min assistent sa att det är ett vanligt namn i hennes mans släkt. Jag sa till min bror att det finns en norsk prinsessa som heter så.

Idag hade jag stimuleringen länge. Jag hade glömt hämta apodosen så min assistent E cyklade och hämtade den.Jag läser en jättebra bok nu som heter Celias döttrar. Jag har lånat den på biblioteket.

I eftermiddag har jag varit på Kungsmässan. Ikväll skall jag se på ESC och det skall bli jätteroligt.

Av Catharina - 17 maj 2019 14:34

Igår hade jag en fantastisk dag.

Jag var r i Varlakyrkan på mässa. Victor bar präst. Jag tog nattvardwn. Efter mässan gick jag till The corner som är en restaurang i centrala Kba. Jag var där med pappa, Felix och Arla. Vi tittade på fotboll Göteborg Malmö. Matchen slutade 00.

Hemma träffade jag min granne Mikaela som lånade ut boken  En röst i vinden av Francine Rivers till mig.

Den är kristen .

Idag har mina assistenters chef varit hemma hos mig .

Av Catharina - 16 maj 2019 16:57

Jesaja 40:26 SFB98

Lyft upp era ögon mot höjden och se: Vem har skapat allt detta? Vem för härskaran däruppe fram i räknade skaror? Genom sin stora makt och sin väldiga kraft nämner han dem alla vid namn - ingen enda uteblir.

Av Catharina - 15 maj 2019 15:23

Igår var jag på Naam med min pappa .Alexander och AnnKatrin. Jag fick en försenad födelsedagspresent av AnnKatrin en rosa blomma och jag blev jätteglad.

Alexander hade klippt sig på Hårzonen. Jag följde Alexander hem. Pappa var med.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards