Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under maj 2019

Av Catharina - 10 maj 2019 15:07

Igår såg jag en repris av Vem vet mest.Där var en

fråga Vem var bror till Marta o Maria i Bibeln. Jag visste att det var Lasarus.

På kvällen var jag på mässa i Varlakyrkan. Efter mässan var jag med på bibelnstudie och vi läste i Matius 28. Det var intressant och Victr var präst.


Idag ville jag gå till affären och köpa batterier för att ha i min cd-spelaren men jag hade hemma. Jag hade stimulringen länge.

Av Catharina - 9 maj 2019 13:19

Igår var jag inte i Kungsbacka kyrka. Jag var på väg dit men valde att stanna på biblioteket och Kungsmässan. Jag var på Apoteket och hämtade ur pencillin. Jag var också på Ginatricot och Feminette. Men FeminetteJ är för dyrt. På biblioteket lämnade jag tillbaka boken av Sanna Bråding  och lånade boken Celias döttrar.

Jag var hemma kl 7 och såg på Gokväll och Rapport.Sedan duschade jag.Efteråt la jag mig och läste i Vgspel.

Idag har jag också läst i Vågspel av Ann

Rosman och haft stimuleringen.

Jag kollade tempen som var 36.6

Ikväll skall jag gå till Varlakyrkan.

Av Catharina - 7 maj 2019 20:54

Nu har jag varit med pappa på Naam. Jag var också på Apoteket för att hämta pencillin men de hade det inte inne. De har beställt det.

Jag har beställt varor från Oriflame, bl.a en hårmask samt solskydd. Jag har varit säljare för dem några år.


Av Catharina - 7 maj 2019 15:19

  1. Idag har jag varit på Stenblommans vårdcentral och träffat en diabetesssk som heter Eva. Jag tog också blodprover. Det var ett blodsockerprov och ett CRP. Eva och jag pratade om vad jag äter för mat.

När jag hade kommit hem ringde läkaren Tomas tillmig och sa att CRP var högt. Därför skall jag äta pencillin. Jag skall hämta det på Apoteket i kväll. Jag skall träffa min pappa på torget.

Av Catharina - 6 maj 2019 18:25

Nu har jag kommit hem från Sahgrenska som är ett stort sjukhus i Göteborg.Jag har bytt trrach. Jag var där klockan tre och åkte hem tjugo över fyra det var en man som heter Lars som bytte kanylen. Dom sa att jag kan byta här i Kungsbacka.

Av Catharina - 6 maj 2019 17:25

 Jag har haft fenfastisk helg.

I lördags hade Martin och jag kalas tillsammans. Vi var hemma hos mig och jag serhverade två vegetariska pizzor med champinjoner, kronärtskocka,oliver och paprika på. Som dryck hade vi cider. Martin hade med sig äpplekaka och vaniljsås.

Jag hade en leopardklänning på mig och jag fick presentkort av Martin på Akademibokhandeln. Gustaf och Mikaela var här och Caroline. Av Gustaf och Mikaela fick jag presentkort på Frölundatorg och av Carolite ett presentkort på Åhlens. Vi hade jätteroligt. De kom kl. 16 och Caroline åkte tyvärr kl. 18.30 och vi tyckte att det var för tidigt. Martin åkte kl. 19.30 och Gustaf och Mikaela var kvar till kl. 21.30 De har nu en egen bil. Vi saknar vår kompis Pernilla.

Vi pratade om Liseberg och resor. Jag bjöd Anna och Calle på kalaset men de kunde inte komma.

Igår hade min tvillingsyster också kalas och vi var hemma hos henne och hennes familj. Vår mormor var med och min systers svärmor. Jag fick mycket blommor och presentkort på Kungsmässan. Av min mormor fick jag en bok om Michele Obama och den verkar vara väldigt intressant.


Susanna serverade korv med bröd och marängsviss till efterrätt.  Jag fick även en prenumenation på Elle av mina föräldrar och jag ser fram emot att läsa den.

Av Catharina - 3 maj 2019 15:21

Imorgon skall Martin och jag ha födelsedagskalas. Det börjar kl. 16.00

Nu har jag bakat jättegoda havreflarn. Min syster och hennes barn tycker bättre om mina hembakade än färdigköpta.

Jag skall bjuda på dom både imorgon och på söndag när min tvillingsyster och jag ska ha kalas tillsammans.

Jag har också gjort en vitkålsallad med röd paprika och  dressing av olivolja och vitvinsvinäger salt och svartpeppar som vi skall ha till pizzan imorgon.

Detta skall bli jätteroligt och jag ser fram emot partyhelgen.

Av Catharina - 2 maj 2019 13:29

I eftermiddag ska jag gå till Ica och handla ingredienser till pizzorna som Martin och jag skall servera på lördag. Vi ska nämligen ha kalas för att vi fyller 38 år på söndag. Jag ska köpa färdiga kit och grönsaker och ost.

Efteråt skall jag gå på mässan i Varlakyrkan.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards