Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Direktlänk till inlägg 27 december 2015

Mitt positiva liv av Andreas Lundstedt

Av Catharina - 27 december 2015 12:19

Mitt positiva livDenna boken var bra och lättläst.


 För mer än tio år sedan fick artisten Andreas Lundstedt reda på att han bär på hiv. Idag är han den enda offentliga personen i Sverige som valt att gå ut med det. I Mitt positiva liv berättar han för första gången hela sin historia.

Vi känner Andreas Lundstedt från Alcazar, musikalscenen, Melodifestivalen och en mängd andra glamorösa och glittriga sammanhang. Men under mer än ett decennium har Andreas burit på hiv, något han under många år höll hemligt till och med för sin familj.

I Mitt positiva liv får vi för första gången läsa hela Andreas historia. Från uppväxten i Knivsta med talangjakter, showande och tonårsförälskelser till showgruppen Stage Four tillsammans med Lisa Nilsson, Peter Jöback och Lizette Pålsson i slutet av 80-talet. Åren som aerobicsledare i New York med sena partynätter, vänskapen med Mona Seilitz och starten med Alcazar som inom kort hade lagt världen för sina fötter. Turnéerna, kärlekarna, karriären.

Och mitt i alltihop: Dagen-när-Andreas-fick-veta-att-han-skulle-dö-dagen.

"Det här är en bok om min resa, den jag gjorde från det att jag fick veta att jag var hiv-positiv till dess att det ett decennium senare stod i tjocka svarta bokstäver på varje löpsedel över hela Sverige.

Jag måste få börja med att introducera er för någon som står mig nära. Han heter HIV-Stina och vi har haft en ganska dramatisk och komplicerad relation i mer än ett decennium nu. Från början hatade jag honom djupt, men med åren har jag accepterat att han finns, vi har lärt oss leva tillsammans och jag har till och med börjat älska honom. Vi är en oskiljaktig duo och han kommer följa mig in i döden, det vet jag säkert.  Nu för tiden kan vi stå sida vid sida de bra dagarna när solen skiner över oss - och det gör den för det mesta andra gånger, när allt känns jävligt, tillåter vi oss att tycka synd om oss själva och bryter kanske ihop när vi inte orkar mer.

Jag har HIV. En del av mig själv som jag brukar kalla för HIV-Stina. Min mörka medpassagerare. Mitt HIV. Mitt liv."




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catharina - 11 augusti 2023 21:03

Jag är på Varbergs sjukhus för jag har en infektion i kroppen. Jag har varit här kl 14:30 och jag tycker det är bra här. Kan ni be för mig? ...

Av Catharina - 10 augusti 2023 13:14

Idag var jag på Hemköp i centrum. Jag passade även på att gå till apoteket där. På vägen dit gick jag förbi Fyren och lånade en DVD som heter Gitmo. Det är en dokumentär om Guantanamo Bay fängelset på Kuba. Om en stund kommer min sjuksköterska, som...

Av Catharina - 9 augusti 2023 11:06

Jag var i varlakyrkan och jag är så glad för att jag bor nära. Pappa var medoch jag träffade en diakon som heter Ingela. Efteråt frågade jag henne var i bibeln hon läste och hon sa amos i gamla testamentet. Jag träffade också prästen Sven och frå...

Av Catharina - 7 augusti 2023 15:01

Idag har jag varit på Varbergs sjukhus. På på öron, näsa och hals bytte jag kanyl till min trach som jag har i halsen. Jag har en respirator kopplad till den. Jag har haft högt socker och jag är orolig för att jag har fått en ny infektion. Kan ni be ...

Av Catharina - 4 augusti 2023 10:20

Igår kväll var jag i Varlakyrkan och lyssnade på livemusik. Det skulle varit traditionell judisk musik, men det blev inställt pga sjukdom. Istället spelades grekisk folkmusik. Prästen hette Sven Svedulf som höll i andakten. Idag frågade pappa mig om...

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards