Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under augusti 2020

Av Catharina - 23 augusti 2020 18:07

Jag tog mig en svalkande dusch vilket var skänt och jag använde Oriflames duschkräm, schampo.Som avslutning hade jag i Davines hair butter som fanns i senaste ELLE.Cam duschen mig idag. Hon är doktig.

Efter duschen använde jag stimulattorn.

Nu har jag varit på en skön promenad på Varlaplatån.

Av Catharina - 22 augusti 2020 19:16

Jag var uppe i permobilen 9.45 och mina föräldrar kom 10. De hjälpte mig med TVn och DVDN.

 Jag satt på balkongen när de var på Elgiganten. Pappa kom tillbaka och när han gått vilade jag och  hade stimulaton, jag började åta och kom sedan upp i permon.

Min assistent Cam köpte plåster åt mig.

Sedan gick jag till torget och ringde till min vän Alexander som bor där och han kom en stund och vi satt på en bänk och det var roligt Alexander drack Cola som han köpt på Hemköp. Nan gick hem och jag gick också efter en stund. På hemvägen började det regna. Jag bar rosa regnponcho.

Av Catharina - 21 augusti 2020 15:26

Igår såg jag mycket på Kunskapskanalen.Ett program om Italien som tar emot många flyktingar från Nordafrika, på Sicilien Medelhavets pärla.

Sedan ett program om Belfast i Storbritannien och ett program om strutsar.Det var intressant.

Av Catharina - 20 augusti 2020 11:57

Igår var jag på Fot och hälsokliniken i Kungsbacka centrum och fick fotvård. Det är lyxigt.

Lena år fotterapeut.






Sedan kom mina föräldrar med en stor TV som de köpt på Elgiganten för mig. Jag skall betala.Pappa fixade med TVn.

Idag är han också här och fixar med TVn.Arbetsterapeut Tanja var här och jag låg i sängen under tiden.Jag hämtade apodos på Apoteket och träffade EvaLena.

Av Catharina - 18 augusti 2020 16:17

Kl. 14 var arbetsterapeut Tanja här, vi träffades ute.

Nu har jag vilat och läst i ELLE om skådespelare Sandra Oh.

Kl. 17.30 skall jag träffa min pappa i Gottskär i Onsala..

 

Nu har jag varit i Gottskär med min pappa och han åt glass. Gottskär ligger vid havet och vi var på Utholmen.

Vi träffade Sebastians pappa.

Av Catharina - 17 augusti 2020 14:08

Idag har jag duschat och använt stimulatorn, det var skönt.

Jag lyssnade på Sommarpratare Laleh.

Jag bär ett par blåmönstrade, tunna byxor och en vit, kortärmad tröja med brodyr idag.

Jag tvättar kläder nu och tvättstugan finns i mitt hus. Den är lyxigt.

 bJag har besökt min favoritblogg Hanlever. Anji som driver bloggen skriver om Jesus Guds son. Om du är nyfiken på kristen tro rekommenderar jag ett besök till Hanlever. Hon skriver om Bibeln som är världens bästa bok.

Av Catharina - 16 augusti 2020 20:02

Idag har jag varit aktiv, kl 11 var jag på Apoteket och köpte plåster Mepilex.

Jag var hemma och bloggade om grillfesten igår. Sedan vilade jag och använde stimulatorn-

17.30 gick jag till mamma och gav henne kakor och korv, kakor och korv som blev över från igår

:..

Av Catharina - 16 augusti 2020 12:26

Igår hade jag lyckad grillfest kl. 16. Mormor och mamma, pappa, lillasyster, bror med familj och min systers döttrar var med

De grillade korv och åt potatissallad.

Barnen gjorde konster, de hjulade och gjorde kullerbyttor.

Mormor berättade om hur det var när min mamma lärde sig att gå.

Jag bjöd på kaffe och kakor, brysselkex och schackrutor som jag bakade i onsdags. De var omtyckta.

Jag gav mormor och brodern paprikor som jag odlat.

När gästerna gått lyssnade jag på Siri Hustvedts Sommar på balkongen.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards