Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under februari 2021

Av Catharina - 28 februari 2021 13:48

Jag använde stimulatorn. Under tiden såg jag på paddan på talkshow Carina Bergfeldr och Sebastian som startade Klarna gästade.

 

 

 

 

Jag såg också programmen Hjälp, jag ska gå på opera med Peg Parnevik och Richard Söderberg och Benjamin med Benjamin Ingrosso, Zara Larsson och Thomas Sjögren samt Thomas Stenström.

Jag talade med min vän Maria i telefon och gratulerade henne på namnsdagen. Hon blev glad och hon har varit min assistent.

Av Catharina - 27 februari 2021 19:03

Jag var på en lång promenad i förmiddags. Väl hemma målade jag naglarna  på fingrarna cerise.Jag såg Renees brygga i tv4 med Camilla Läckberg, Annie Lööf och Stefan Sauk.Jag kommenterade Ebbas blogg.

Sedan vilade jag i sängen och hade simulatorn.

Nu är jag uppe igen och såg tv programmen Helgmålsringning och det var från Stockholm. Jag såg också på Go' kväll och en programledare som heter Henrik Torehammae   gästade, nu ska jag se på Melodifestivalen och Pernilla Wahlgren är programledare ikväll.

Ska ni kolla ikväll?

Av Catharina - 26 februari 2021 10:52

Jag har betalat räkningar och städat idag.Mina assistenter Öinda och Na hjälpte mig att betala räkningar och jag använde mobilt bankid.Trycket på respiratorn är högt och jag skall använda hostmaskinen.

Jag vilade och hade stimulatorn.

Jag var på promenad och mötte min assistent I.

Nu har jag sett Sverige i svt play och författare Jens Lapidus gästade och det visades ett reportage om sångerskan Viktoria Tolstoy.

Av Catharina - 25 februari 2021 16:18

Tack för denna dag Herre.
Jag var på en lång promenad till Tölökiosken. Där hämtade jag fuktnäsor, Edith flex.

Nu har jag vilat i sängen och haft stimulatorn.


Jag lyssnade på ljudboken av Ingela Jansson, läste i Lärarinnans sång och Apostlagärningarna i Bibeln.


Jag tvätta kläder nu och tvättstugan finns i , samma hus som jag bor i.





Av Catharina - 24 februari 2021 19:33

Igår var jag med pappa på Kungsmässan.Jag var på Apoteket.

Författare Jens Lapidus gästade tv programmet Gokväll.

Idag hade jag stimulatorn och var sedan i Göteborg hos min vän Carro. Vi var på promenad på Hisingen.Jag älskar det.

Vi mötte Carros arbetskamrat Erik samt hennes mosters vän Katrin.

 

Nu har jag sett Gokväll med Beppe. Monika tipsade om barnböcker av Zacharias Topelius, Den trogne läsaren samt Snöblind.

Tack för denna dag o Herre.

Av Catharina - 23 februari 2021 14:10

Lärarinnans sång är ett psykologiskt drama om en kvinna som tvingas till självrannsakan. Hjorth avtäcker med stor precision vad som händer när slöjan dras av och en människa står inför sig själv, utan mask och kanske för första gången utan språk.

 

Boken handlar om Lotte som är lärarinna på Konsthögskolan i Oslo. Hon föreläser om den tyske författaren Brecht.

Jag tycker mycket om boken och påminns om när jag läste litteraturvetenskap vid Göteborgs universitet.

Av Catharina - 22 februari 2021 17:14

Jag har varit på två promenader idag. Först var jag på Apoteket och jag träffade min gamla granne Michaela. 

 

 

 

 

Hon är diakon och bor nu i Särö med sambo. Jag var hemma och började äta och gick på ytterligare en promenad till Hemköp i centrum där jag lämnade in ett paket till audionomen.Jag köpte två vadderade kuvert.

Mormor ringde.

Ikväll skall jag duscha.

 

Av Catharina - 21 februari 2021 17:32

Jag har haft en fantastisk dag. I förmiddags var jag på promenad och gick förbi min  tvillingssysters lägenhet. Hon ropade från fönstret och jag stannade en minut och pratade.Väl hemma la jag mig i sängen och hade stimuleringen. När jag kom upp igen var jag på ytterligare en promenad. Då träffade jag min gamla assistent och hennes man. De är Jehovas Vittnen och vi bor på samma gård. Jag gick längs med ån mot centrum. På vägen hem var jag på Gamla kyrkogården. Det låg en kyrkoherde begravd där. Han hette Sjöholm. Det var skönt ute. Jag hade min termokjol.

Tack för denna dag o Herre.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards