Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under februari 2021

Av Catharina - 9 februari 2021 14:10

Permobil är en elrullstol  och idag har den fått nya däck. Ryggsäcken på permon har blivit tvättad.

Jag vilade och hade stimulatorn.. Jag läste i boken Resan som fortsatte av Simon Ådahl. 

 

 

 

 

Jag har också städat.

Av Catharina - 8 februari 2021 15:08

Igår var jag hos min vän Caroline. Vi var på promenad i Göteborg.´Då jag kom hem var det fel på respiratorn. På kvällen duschade jag.

Assistent Em hämtade min nya eltandborste på ICA MAXI och idag har jag använt den.
Idag fick jag en ny respirator och ssk. Camilla var här.Hon läste i Trollhättan.

Sedan var jag på en promenad i kylan.

Hemma ringde jag min lillasyster.

 

Av Catharina - 8 februari 2021 12:08

Näd är kärleken till människor från Gud den Allsmäktige.Gud är kärlekens Gud.

 

 

Jesus Guds son bär oss genom svårigheter.Detta står bland annat på min favoritblogg Han lever.Du hittar en länk dit här på min blogg.

 


Av Catharina - 6 februari 2021 17:47

Dagen har varit fantastisk,. Jag bloggade om TV. Jag vilade och hade stimulatorn.

 

  

Assistent M  smakade på en 

fralla från gårdagens bak och gillade den med oregano..

 

Jag har varit ute på en promenad på varlaplatån och det var kallt.

Tack för denna dag Herre

 

Av Catharina - 6 februari 2021 11:08

Igår såg mina assistenter E och M på nyinspelning av Anne på Grönkulla.

Jag såg Gokväll med Loulou Lamotte som middagsvärd. Hon är med i aThe mamas.

 

 

 

 

 

De vann svenska Melodifestivalen förra året. Sedan såg jag På spåret med Claes Elfsberg och Magdalena Forsberg i  ena laget och  Farah Abadi och Johan Glans i andra.

Claes och Magdalena vann.

Idag har jag sett Carina Bergfeldt på paddan och Christer Björkman gästade. Han har skött Melodifestivalen i 20 år. Miss Li, Jesper Rönndahl samt Ingela Jansson gästade också . Jansson har skrivit en bok om sina år i etiopiskt fängelse.

Jag har också beställt Tvillingboken.

Av Catharina - 5 februari 2021 17:55

Jag var på promenad 10,30 i kylan.

Hemma lade jag mig i sängen och hade stimulatorn. Jag ringde mormor som sade hon varit hos frisören idag. Jag började lyssna på boken Månbarn av Jon Henrik Fjällgren.

 

 

 

 

 

Nu har jag bakat frallor.Jag penslade dom med rapsolja och oregano innan ugnen.

Av Catharina - 4 februari 2021 16:07

Igår var jag hos tandläkare Ulrika i Kungsbacka och hon rekommenderade en eltandborste för mig. Senare samma dag beställde jag en eltandborste på nätet. På kvällen använde jag stimuleringen, det är bra för lungorna med stimulering.

 

Idag har jag varit i Varberg och bytt trachkanyl på sjukhuset. Jag använde stimuleringen under tiden. När jag kom hem vilade jag och sen kom jag upp för att min syster skulle komma. Jag ringde till min syster och frågade om hon skulle komma men hon hade glömt av det. Men jag ska prata med min systerdotter som fyller tio år idag.

Vad gör ni? Lämna gärna en kommentar!

Min assistent N hjälper mig att skriva.

Av Catharina - 2 februari 2021 16:29

Igår och idag har jag haft det fantastiskt. Jag var på fotvård i centrum igår och fotvårdare  Lena målade mina tånaglar rosa. Det blev en lyxig stund.Hemma såg jag på Tareq Taylors matresa på min padda.

På kvällen duschade jag.

Idag klockan 11 åkte jag färdtjänst till Tölökiosken och hämtade fuktnäsor, Edith Flex Magnus körde och väntade medan Camilla hämtade paketet och jag satt kvar i bussen.

 

 

Hemma lade jag mig i sängen och använde stimulatorn.
Nu har jag varit på en promenad med pappa.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards