Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juli 2021

Av Catharina - 24 juli 2021 14:37

I torsdags kväll var jag på musik i Tölö kyrka. Kristin Svennssn sjöng Blott en dag och i denna ljuva sommartid och det var vackert. Sven var präst. Igår hämtade jag apodos på Apoteket och på kvällen bakade jag bröd.
Jag såg filmen Ingenjör Andres luftfärd med Max von Sydow.Idag har jag duschat och haft stimulatirn.

Av Catharina - 23 juli 2021 16:20

Din teofasta kärlek aldrig mig lämnar.

Din barmhärtighet den kan aldrig ta slut.

Den är ny varje morgon 

Ny varje morgon 

stor ä din trofasthet min Gud

stor är din trofasthet.

Av Catharina - 22 juli 2021 15:51

Igår var jag på mässa i Kungsbacka kyrka. Om du undrar vda en mässa är så är det en gudstjänst med nattvard. Det var mycket folk och många konfirmander. Lars Persson var präst och han är väldigt duktig. Efter mässan var pappa och jag på Ölkompaniet.

Idag har jag varit på promenad i Varlaområdet. Sedan var jag jag hemma och vilade i sängen och hade stimuleringen. Jag har läst i boken av Frida Kahlo och den är bra. Jag har också läst mycket i Bibeln, Matteus 6:33, Sök först Guds Rike och Hans rättfärdighet så ska du få allt det andra också.Jag läste också i 5 Mos. och i Johannesevangelium. Jag har fått tips på Han lever, som är en kristen blogg.

I kväll ska jag gå till Tölö kyrka på musik.

Vad gör ni? Lämna gärna en kommentar.

Av Catharina - 21 juli 2021 11:39

Idag har jag varit i Fjärås strax utanför Kungsbacka. Jag var där och promenerade, först på Fjärås kyrka kyrkogård och längs Fjärås Bräcka. Då såg jag både hav och sjö samtidigt.sjön Lygnern och   Kungsbackafjorden.

 

 

 

 

Det var roligt att se nya vyer. Jag har nämligen gått överallt i Kungsbacka.

Av Catharina - 20 juli 2021 15:08

CC alltså Clothing Company är en fin klädaffär i Kungsbacka centrum. Igår gick jag dit och köpte en rosa skjortklänning. Det var halva priset på allt och den kostade 275 kronor.

Jag pratade med Gustaf i telefon och bjöd honom med flickvän på grillfest nästa lördag.

Idag var jag på lunchbön i Varlakyrkan och träffade prästen Sven samt Berit och Tora. Psalm I denna ljuva sommartid sjöngs.

Nu har jag vilat och haft stimulatorn. Kl. 17 skall jag träffa pappa på torget här i Kungsbacka.

Vad gör ni

Av Catharina - 19 juli 2021 11:49

Igår  visste jag inte vart jag skulle gå och ringde pappa. Jag gick till honom och mamma och vi satt på deras altan. Pappa har precis varit på Samos och berättade om det. Min tvillingsyster med barn kom förbi. 

Jag vill gå på Uno Svenningssons konsert 29 juli på Tjolöholm slott.



 

Det står om det på Internet.

Av Catharina - 18 juli 2021 11:23

Igår kväll hade vi en fantastisk stund i Göteborg hos Caroline. Vi var Caroline och jag sant Mikaela och Therese. Det var kalas för Carro fyllde år i fredags. Hon fick ett presentkort på HM av mig.

Idag har jag varit på en promenad i min stad Kungsbacka. Det var skönt ute.

Av Catharina - 17 juli 2021 10:30

Diadem är en fantastisk håraccessoar och jag har ett i håret idag. Jag har långt hår och diademet är vinrött. Jag har diadem i hårlådan i sovrummet bl. a. ett blått.

Min assistent N berättade att hon har ett diadem med pärlor på som hon köpt på Glitter.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards