Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juli 2021

Av Catharina - 16 juli 2021 17:45

I förmiddags var jag på Apoteket på Kungsmässan och hämtade nålstickor samt köpte Resorb.

Hemma lade jag mig i sängen och hade stimulatorn. Sedan duschade jag kallt.

Efteråt ringde jag Carro och gratulerade på födelsedagen.

Jag läste om kung Salomo i 

Gamla testamentet i Bibeln och det var mycket intressant.

Av Catharina - 16 juli 2021 12:18

I veckan har jag varit i kyrkan mycket i min församling Tölö.

I tisdags var jag på bön i Varlakyrkan

I onsdags var jag på grillfest utanför Tölö kyrka och igår kväll var jag också där på musik.

 

 

Organist Birgitta spelade Glädjens Herre på grillfesten.

Innan kyrkan igår var mamma hemma hos mig.

Av Catharina - 14 juli 2021 12:10

Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill
Jorden vi ärvde och lunden, den gröna
Vildrosor och blåklockor och lindblommor och kamomill
Låt dem få leva, de är ju så sköna
Låt barnen dansa som änglar kring lönn och alm
Leka titt-ut mellan blommande grenar
Låt fåglar flyga och sjunga för oss sin psalm
Låt fiskar simma bland bryggor och stenar
Sluta att utrota skogarnas alla djur
Låt örnen flyga, låt rådjuren löpa
Låt sista älven, som brusar i vår natur
Brusa alltjämt mellan fjällar och gran och fur
Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill
Jorden vi ärvde och lunden, den gröna
Vildrosor och blåklockor och lindblommor och kamomill
Låt dem få leva, de är ju så sköna

Av Catharina - 13 juli 2021 16:05

Varlakyrkan är min granne och jag var där idag. På en promenad mötte jag prästen Sven som berättade att det var lunchbön i Varlakyrkan kl. 12. Jag gick dit och mötte Sven igen. Jag var med på en andakt och träffade pappas vänner Felix och Mats.

Nu har jag anmält mig till en grillkväll i Tölö kyrka imorgon.

 

 

Diakon Ingela svarade i telefon vid min anmälan.

Av Catharina - 12 juli 2021 11:31

Igår kl. 17 promenerade jag till Tölö kyrka och deltog i en mässa som började kl.18

Tuija var präst och hon är duktig. Eva var kantor och spelade fint. Tjejen Emelie Sundborn sjöng Änglamark och det var vackert.

Då jag kom hem såg jag på matchen mellan England och Italien och Italien vann. Det var finalen i fotbollsEM.

Idag har jag haft stimulatorn och ssk Petra var hemma hos mig.

Jag läste i biografin om Frida Kahlo samt i  Första Moseboken i världens bästa bok Bibeln.

Av Catharina - 11 juli 2021 10:07

I torsdags kväll var jag på en fantastisk konsert i Tölö kyrka.

Ida sjöng Edith Piaf sånger och Love spelade piano. Ida berättade om Ediths liv.. Love är en fantastisk pianist och jag har hört honom spela många gånger i Varlakyrkan. Då har han uppträtt med operasångerskan Negar.

I fredags var jag på Tjörn hos Carro. Hon var där hos sina föräldrar.L

Föräldrarna gick på kalas för Carros kusin Gustav. Carro och jag var på en promenad innan jag åkte hem.

Igår var jag på promenad i området och på eftermiddagen duschade jag. Jag kom upp i stolen igen och såg på program Klassfesten på tv4 med Eric Gadd och Lisa Nilsson.

Ikväll är det final i fotbollsE,. England möter Italien.

Av Catharina - 9 juli 2021 08:59

1.En vänlig grönskas rika dräkt har smyckat dal och ängar.
Nu smeker vindens ljumma fläkt de fagra örtesängar.
Och solens ljus och lundens sus
Och vågens sorl bland viden förkunna sommartiden.

 

Av Catharina - 8 juli 2021 12:03

Igår kväll var jag på mässa i Kungsbacka kyrka och Fredrik var präst. Han berättade om när Jesus hjälpte lärjungarna att fånga fisk.

Efteråt var pappa och jag på Ölkompaniet. På hemvägen träffade jag min assistent Lotta. Idag har jag varit på Kungsmässan på apoteket och hämtat min apodos. Jag var också på Gina Tricot och köpte ett vitt linne. Idag ska jag gå till Tölö kyrka på musikkväll.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards